Muz hilesiyle marketler teker teker zarar ediyor… Hırsızlık dalgası büyük kriz yarattı, eski usule dönülüyor

İngiltere’deki süpermarket zincirleri, maliyetleri düşürmek ve verimliliği artırmak amacıyla kurdukları self servis kasaların, milyarlarca sterlinlik hırsızlık dalgasına yol açmasıyla büyük bir kriz yaşıyor. 

Müşterilerin ürünleri kasadan “daha ucuza” veya “bedavaya” geçirmesi, zincirleri “eski kasiyerli” sisteme geri dönmeyi düşünmeye itti.

Daily Mail’in aktardığı Ipsos araştırmasına göre, yaklaşık 6 milyon İngiliz’in self servis kasaları kötüye kullandığı ortaya çıktı. 

Ankete katılan her sekiz müşteriden biri, pahalı bir ürün almasına rağmen ekranda bilerek daha ucuz bir seçeneği (örneğin avokado yerine muz) seçtiğini itiraf etti. 

‘Muz hilesi’ olarak adlandırılan bu yöntemin halk arasındaki algısı ise şaşırtıcı: Katılımcıların neredeyse yarısı (%48) bunun bir suç sayılmaması gerektiğini düşünüyor.

Bu durum, mağaza hırsızlıklarını rekor seviyeye taşıdı. Bir yılda 444 bine yakın vaka kaydedilirken, perakende sektörünün yıllık zararının 1,8 milyar sterline ulaştığı tahmin ediliyor. 

Zincirler ayrıca, bu durumu engellemek için ek 700 milyon sterlinlik güvenlik harcaması yapmak zorunda kalıyor.

Hırsızlık olaylarındaki patlamanın faturası, doğrudan self servis kasalara kesiliyor. İngiltere’de bu kasaların sayısı son yıllarda 53 binden 80 bine yükselmiş olsa da, ABD’de başlayan kasiyerlere dönüş trendi artık İngiltere’ye de sıçradı.

Morrisons’ın başkanı, self servis kasalar konusunda “çok ileri gittiklerini” itiraf ederek artık bir “yeniden dengeleme” sürecine gireceklerini açıkladı. Zincir, bazı mağazalarında bu kasaları günün belirli saatlerinde kapalı tutma kararı aldı.

Asda süpermarket zinciri ise, otomasyon yerine insan kaynaklarına yatırım yapacağını duyurdu.

Bu geri adımların ardında sadece hırsızlık değil, aynı zamanda ödeme sırasında insan etkileşimi isteyen müşteri şikayetleri ve orta sınıf arasında artan hırsızlık vakaları da yatıyor. Ancak tüm bu sorunlara rağmen, birçok büyük market verimlilik ve maliyet avantajları nedeniyle self servis kasaları kurmaya devam ediyor. Bu durum, perakende sektörünün teknoloji ile insan faktörü arasında yaşadığı büyük ikilemi gözler önüne seriyor.

Related Posts

Şener Üşümezsoy en rahat uyuyacağım yer dediği ili açıkladı: ‘100 yıl kırılmaz’

İstanbul’daki 6.2’lik depremin ardından Sındırgı’daki 6.1’lik depremi de bilen Prof. Dr. Şener Üşümezsoy, Türkiye’de deprem korkusu olmadan en rahat uyuyabileceği şehrin İstanbul olduğunu söyledi. Üşümezsoy olası büyük İstanbul depremi için ise, “100 yıl kırılmaz görünüyor” dedi.

Siber Suç Operasyonları: 214 Gözaltı, 99 Tutuklama

İçişleri Bakanı Yerlikaya, son 2 haftada 44 ilde siber suçlara yönelik operasyonlarda 214 şüpheli yakalandı.

Çanakkale’de Yangın Kontrol Altına Alındı

Sarıcaeli köyündeki orman yangını kontrol altına alındı, yaralı yavru bir ceylana su verildi.

Fransa Cumhurbaşkanı Macron: Gazze’yi işgal kararı eşi benzeri görülmemiş bir felaketin ilanı

Fransa Cumhurbaşkanı Macron: Gazze’yi işgal kararı eşi benzeri görülmemiş bir felaketin ilanı

Antalya’da 62 aranan şahıs yakalandı

Antalya’da son bir haftada 62 aranan şahıs yakalandı. Operasyonlarda çok sayıda silah, uyuşturucu ve çalıntı araç ele geçirildi.

Adliye önünde akrabaların kavgası kamerada

Mardin’in Midyat ilçesinde adliye önünde uzlaşma görüşmesi sonrası husumetli taraflar birbirine girdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir