Elektrikli otomobilde ikinci el tehlikesi

İngiltere’de yapılan bir araştırma, sınırlı pil ömrü nedeniyle birçok elektrikli otomobilin ikinci el satışının neredeyse imkansız hale gelebileceğini ortaya çıkardı.

BATARYA YENİLEME ÇOK PAHALI

Uzmanlar, elektrikli otomobillerde ortalama garanti süresinin yalnızca sekiz yıl sürdüğünü söyledi. Bu sürenin sonunda batarya verimliliği hızla düşebiliyor. Böylelikle daha sık şarj ihtiyacı ortaya çıkıyor.

Birçok elektrikli araç, altı yıl içerisinde şarj kapasitesinin yüzde 12 kadarını kaybediyor. Bazıları için bu oran daha fazla da olabilir.

Söz konusu araştırma, elektrikli otomobil bataryasını değiştirme maliyetinin şaşırtıcı derecede yüksek olduğunu ortaya çıkardı. Bazı elektrikli araçlar için batarya değiştirme maliyeti, aracın ikinci el pazarındaki değerinin on katına kadar çıkabiliyor.

Bu nedenle uzmanlar tüketicileri, 8 yaş üzeri kullanılmış elektrikli araba satın alırken dikkatli olmaları konusunda uyarıyor.

BAZI ARAÇLARDAKİ BATARYA YENİLEME MALİYETİ

Mevcut teknolojiler doğrultusunda, aynı kilometreye sahip benzinli araçların elektrikli araçlara göre daha az masraflı olduğu gibi bir durum ortaya çıkıyor.

Bazı elektrikli otomobillerin ikinci el ve batarya yenileme maliyeti, otomobilin sıfır km fiyatını çok aşabiliyor.

BMW i3 için sıfır km satış fiyatı 30980 pound iken 2019 model ikinci el aracın ortalama satış fiyatı 17000 pound civarında. Yorgun bataryasını yenilemek ise 27446 pounda mal oluyor.

Tesla Model 3 sıfır km araç ise 39990 pounda satılırken, 2019 model ikinci elleri ortalama 15000 pounda satılıyor. Batarya yenileme maliyeti ise 15000 pound.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir